neděle 15. listopadu 2015

Donald Westlake: Zpackaný únos

Nedávno jsem psala recenzi na první díl tzv. dortmunderovské série spisovatele Donalda Westlakea: „Jak neuloupit smaragd“. Díky přízni knihkupectví Neoluxor a nakladatelství Cosmopolis jsem k této knize dostala jako bonus i druhý díl: Zpackaný únos.


Opět se potkáváme s partou zlodějíčků a podvodníčků, kteří mají prostě neskutečnou smůlu... Tentokrát se hlavní hrdina Dortmunder nechá uvrtat do plánu svého přítele Kelpa, i když ví, že spolupráce s Kelpem mu pravidelně nosí akorát smůlu.  Kelp přečetl ve vězení knihu, detektivku, která popisuje dokonalý únos malého kluka, kdy vše skončí tučným výkupným. Plán je jasný: když budeme postupovat přesně podle návodu v knize, musí to vyjít. Jenže to by nesměl být Dortmunder a jeho přátelé...  Tentokrát jim plány překříží samotný unesený kluk. Jak to tak vypadá, Jimmyho IQ je vyšší, než inteligence všech členů gangu dohromady. A i když si chlapec své únosce oblíbí, má taky své plány, které by rád uskutečnil.


Opět detektivní klasika s vtipnými scénami a dialogy navíc. Nic pro příznivce severské krimi: nečekejte žádnou krev, drastické scény ani mrtvoly, zato si užijete zločince, který neumí pravopis, nahlédnete do zlatého fondu kinematografie a pobaví vás přezaměstnaný makléř z Wall street, který o výkupném za svého syna smlouvá (profesionální deformace).  

Tenhle díl má trochu slabší rozjezd, ale druhá polovina knihy je zábavná a akčnější. A konec mě vyloženě pobavil.  U prvního dílu jsem měla připomínky k zastaralému jazyku, to už ale neplatí, další díly série si totiž vysloužily nový překlad (solidní Kateřina Elisová). Rozsah knihy (240 stran) je tak akorát, příběh se snadno čte a příjemně vám vyplní třeba nějaké deštivé odpoledne (já jsem s ním strávila cestu vlakem do Olomouce).

 

Původní anglický název knihy je Jimmy The Kid, kniha se stala předlohou i stejnojmenného filmu z roku 1982, kde hrál Jimmyho černošský herec  Gary Coleman. Dortmunderovská série má celkem 14 dílů, jsem zvědavá, jestli vyjdou nakonec česky všechny. Já si určitě při nějaké vhodné příležitosti ráda přečtu další díl.




Hodnocení: 80%

Donald Westlake: Zpackaný únos
  • Nakladatel: Grada
  • ISBN: 978-80-247-5519-9, EAN: 9788024755199
  • Originál: Jimmy the Kid
  • Překlad: Elisová, Kateřina
  • Popis: 1× kniha, vázaná, 240 stran, 11,8 × 19 cm, česky
  • Rok vydání: 2015

Žádné komentáře:

Okomentovat